tag:blogger.com,1999:blog-9082286634331235662.post8727020290933440032..comments2014-07-11T10:59:03.174-07:00Comments on פרימה: ספיישל אוסקר - הראיון המלא עם גיא דוידייועד עירוןhttp://www.blogger.com/profile/08957623292578285513noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-9082286634331235662.post-49654146999402919052013-02-23T03:45:11.095-08:002013-02-23T03:45:11.095-08:00תודה נעמה, ותודה מאיה. מאוד חשוב לי שתתפרסמנה כאן ...תודה נעמה, ותודה מאיה. מאוד חשוב לי שתתפרסמנה כאן תגובות, ובמסגרת הדיון בוודאי יש מקום לדיעות שונות משלי.<br />את דוידי הכרתי בעקבות הסרט, ומאז יצא לנו להפגש כמה פעמים, מתוך ההיכרות הזו וממה שמשתקף בסרט עצמו אני יכול לומר שאי אפשר להאשים את גיא בהתנשאות. עם כל ההצלחה של הסרט כשפניתי אליו בקשר לפרויקטים חברתיים בחולון או בלוד הוא היה נכון לעזור, וגם הכרתי בינו לבין יוצר מואדי עארה שגיא עזר לו מאוד לפחות להבין באיזה שלב הוא נמצא עם הסרט בצורה הכי תומכת או מעצימה כמו שהוא אמר בראיון.<br />גם בסרט אין בעיני התנשאות. הכוונה של דוידי בקטע שציטטת היתה שבמקום התרסה או התלהמות הוא כיוון את עימאד להתמקד בסיפור האישי שלו, ולהאמין בכל שדרך הסיפור האנושי התמונה הכללית או הסיפר הלאומי יעבור בצורה הכי חזקה. הבחירה היתה נכונה, והיא בולטת כאשר משווים לפרויקטים אחרים שעסקו באותו מקום כמו הסרט "בילעין חביבתי" או העבודה של האמן דוד ריב שהיה נוכח בהפגנה ביום בו באסם אבו רחמה (פיל) נהרג ששילבה ציור ווידאו מבילעין. לאחרונה גם ראיתי סרט גרמני בהפקת הערוץ הציבורי המרכזי ZDF בו השתמשו בהרבה פוטג' שבורנאט צילם והוא גם נראה בסרט בעצמו על תקן המומחה מהקומי לתיעוד הסכסוך. יכול להיות שלו חלק מן המקטרגים נגד המועמדות של "חמש מצלמות שבורות" היו רואים את אותו סרט גרמני הם היו מבינים כמה "חמש מצלמות" מיוחד ורגיש ואפילו מתוך זה מאוזן ומשקף מציאות מורכבת.<br />דוידי גם גר תקופה בבילעין, צעד יוצא דופן, וגם שנוי במחלוקת בקרב חלק גדול מהציבור הישראלי וגם הפלסטיני. ככה שלבורנאט היתה איתו מידת היכרות כזו של בטחון עוד לפני שהחלו לעבוד על "חמש מצלמות". גם במהלך העבודה היה דיאלוג פורה בין השניים, שזה דבר לא ברור מאליו לכל מי שהתנסה בעבודה עם מפיק או יחד עם במאי מנוסה יותר כחונך. עם זאת, זה ברור שישנם הבדלים בין דוידי לבורנאט, אחד ישראלי ואחד פלסטיני, אחד מנוסה יותר ביצירה קולנועית ואחד מתעד בצורה יותר אינטואיטיבית ולכל אחד מהם יש את המטרה שלו בעשייה של סרט.יועד עירוןhttps://www.blogger.com/profile/08957623292578285513noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9082286634331235662.post-34799695488875823152013-02-23T00:56:35.971-08:002013-02-23T00:56:35.971-08:00מאוד נהנתי לקרוא. התחברתי מאוד לתפיסה שלו של הפולי...מאוד נהנתי לקרוא. התחברתי מאוד לתפיסה שלו של הפוליטי והאישי, לעניין נגד הסבל ממקום של זיכוך פנימי, ונגד האידיאליזציה של הפלסטינים שפוגעת בסופו של דבר בכולם.<br />הדבר היחיד שהטריד אותי היה שהוא קצת מתנשא על עימאד כשהוא מדבר על תפיסתו "אני סובל תראו את הסבל שלי" או על הביקורת על איך הוא הסתכל על המשפחה שלו. הביקורת אולי במקום אבל הדרך שבה הוא שופט אותו לא לוקחת בחשבון את התרבות השונה ממנה הוא מגיע. <br />זה היה נכון להציע לעימאד לעשות את הסרט ממקום יותר אישי, במיוחד בגלל קהל היעד של הסרט, ואני חושבת שגיא עשה הרבה כדי להבין ולהתחבר לפלסטינים ולמאבק שלהם, אבל בכל זאת היה משהו בשפה שלו ששידר לי שהוא שופט אותם בעיניים ישראליות וצריך להיות יותר סובלני למקום ממנו עימאד מגיע.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06999638182059460077noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9082286634331235662.post-1735341955966661562013-02-17T01:46:18.348-08:002013-02-17T01:46:18.348-08:00מרתק, תודה !מרתק, תודה !Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09587992871415753280noreply@blogger.com